Härmed inbjudes ni att övervara detta blogginlägg


Det är jättehärligt att folk gifter sej. Jag blir SÅ glad varje gång jag blir bjuden på någons bröllop. Men samtidigt är jag SÅÅÅÅ trött på bröllop!!! Så TRÖTT på de gamla standardtradi-
tionerna. Varför är det ALDRIG någon som gör det på ett eget sätt? Varför måste alla sitta med identiska checklistor och successivt bocka av samma tröttsamma punkter som alltid verkar förväntas inkluderas i ett riktigt bröllop med efterföljande riktig bröllopsfest? Och varför dessa fåniga gammaldags formuleringar på inbjudan ("inbjudes att övervara" osv ? VA?!), som antyder att brudparets (i synnerhet brudens) föräldrar skulle ha nåt med saken att göra, trots att paret ifråga för länge sedan passerat 30 och har varit fullständigt oberoende av sina föräldrar kanske nästan halva livet redan. Detta gäller även de typiska himla talen från brudparets fäder (varför aldrig mödrar???). Jag blir så trött.



polls








image7

TACK FÖR BESÖKET OCH VÄLKOMMEN ÅTER.


.

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Hehe ja, jag kom på det i morse. :D Visst får du låna det.

2008-03-22 @ 22:25:41
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: urania kissinghoff

det bor väl nått smygborgerligt i botten på din bekantskapskrets? tänk om de kunde vaja med lakan med mödomshinnefläckat blod. varför slopa den traditionen när de ändå vill göra giftemålgalore?

2008-03-24 @ 19:11:41
Postat av: månica

inte riktigt din fråga men det tangerar ämnet..
och magdalena är en tant med kaliber.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=299&a=758502

2008-04-09 @ 20:42:48
URL: http://medeaux-artnerd.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0