Irriterande irritationsmoment


En dålig dag säger man. En dålig start på dagen. En? Bara EN? Hur många dåliga dagar får man lov att ha egentligen? För fjärde dagen i rad upplever jag "en dålig start på dagen med efterföljande dålig dag". SNART ska jag spy, jag lovar. Och snart, lovar jag, ska jag också ta itu med de digitala enkäterna (fint som snus), men till dess får ni hålla tillgodo med dagens vredesutbrott i form av en helt vanlig svarsalternativlista inbakad i själva texten. Sorry, men det är i alla fall bättre än ingenting (visst tusan är det en sliten klyscha, men det har blivit veckans mantra för min del).

Idag undrar jag således, HELT JÄVLA OSÖKT (!), vad som är mest irriterande av följande:

1. Butiker som har stängt ENDAST JUST IDAG bara för att du för en gångs skull behöver besöka dem (men de skyller förstås på inventering)

2. Av dig inbokade kundmöten som tidigareläggs ett dygn av din chef utan att denne kollar med dej om det verkligen är okej.

3. Ouppfostrade äldre medelålders manliga busschaufförer (förmodligen med ett dåligt äktenskap i bagaget) som påstår att de minsann inte stannar där du vill kliva av, trots att det står i tidtabellen.

Här skulle jag kunna fortsätta ungefär i evighet faktiskt, men tycker ni att mina svarsalternativ är för få, får istället NI extremt gärna bidra med några egna. Våga vara vreda!!!!! Ibland är det HÄRLIGT att få vara förbannad, arg, irriterad och bara liksom explodera - men oftast får det märkliga konsekvenser ute IRL, så passa på här! På internet kan ingen höra dig skrika...


ARTY FARTY


TACK FÖR BESÖKET OCH VÄLKOMMEN ÅTER.







.

Kommentarer
Postat av: patty hearst

dödadöddöda!
bristfällig deligering gör klyshan "många bollar i luften" till en beskt smakande stresssituation. jävla respektlösa arschle!

2008-02-28 @ 17:17:53
Postat av: L

Kära Patty:
Sannerligen! Tack.

2008-02-28 @ 17:30:59
URL: http://enkat.blogg.se
Postat av: Off kårs

Surt. Fast allt det där bleknar bara man ägnar en tanke åt scrapbooking. Just Scrapbooking är det värsta som finns i hela världen efter krig, svält och annat.

2008-02-28 @ 21:56:28
URL: http://bergodalbana.blogspot.com
Postat av: månica

nu blir konstnäsrsegot sårat. allt mitt researcharbete liknar en stor prettoscrapbook! inget glitter dock bara taggtråd å å å vadheterde..röövin.

2008-03-05 @ 10:41:17
URL: http://medeaux-artnerd.blogspot.com/
Postat av: L

Röv-vin?

2008-03-05 @ 18:30:04
URL: http://enkat.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag skiter högaktningsfullt i din fråga, jag började genast tänka på vad som irriterar mig. Egentligen får jag inte börja tänka på sådant, då arbetar jag upp någon form av hat och börjar traska i cirklar som en argare och argare bullterrier. The horror, the horror!

Men kom igen! Vad är hela grejen med shorts mitt i vintern? Och strumpor i sommarskor? Och strumpor som sticker upp ur stövlar? Och alldeles för mycket smink på jobbet? Och folk som smackar? Och idiotförklaringar? ÅH, herregud! Nu är jag irriterad igen!

2008-03-06 @ 23:27:26
URL: http://kastrullis.blogspot.com
Postat av: L

Hahahahaha!! Valium, någon?

2008-03-07 @ 10:49:50
URL: http://enkat.blogg.se/
Postat av: vandrarvild

JAAA, vad fan är det där med killar och SHORTS vad det än är för väder. Speciellt fettiga killar med nån slags hårdrockslook? AAARRGGGHHHHHHHHH! UGLY!

Och BARNVAGNSMAFFIAN.
Vore det inte så att jag gillar barnen så mkt(söta ulliga illaluktande men ändå roliga( skulle jag gladeligen vräka undan varje jävla barnvagn som står i vägen på alla jävla fik och mitt i gången på varje jävla affär och DESSUTOM vill jag säga elaka saker åt barnvagnsmammorna på bussen som tycker att de har RÄTT att sitt på min plats för att de just klev in på bussen med en fetingvagn med tillhörande fet bebis. VARFÖR ska de få den platsen bara för det? Jag vägrar, jag möter deras blick med ett höjt ögonbryn och skiter i dem sen.

magsyra... ack, magsyran!

2008-03-22 @ 14:59:04
URL: http://vandrarvild.wordpress.com
Postat av: L

OH! Massa bra ämnen för framtida undersökningar. Jag lovar att ta upp dem!!! Shortskillarna - har de även tysk mustasch och tysk hockeyfrilla? Och barnvagnsmaffian är kul. De kan va ganska läskiga inne i butiker oxå. Går runt med bajsiga blöjor som de vägrar byta... HUH!
Ta en samarin...

2008-03-22 @ 16:19:57
URL: http://enkat.blogg.se/
Postat av: månica

att män urinenar fritt i det fria hur som helst är irriterande. dessutom luktar det piss i portar ock varstans. idag har jag hitills sett 4 män hala fram sina rosa dinosaurer å pinka.

2008-05-02 @ 19:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0